rebeckaoskarsson

have yourself a merry little christmas.

Kategori: Allmänt

ja käranån. här har det minsann pysslats ikväll. det känns som att allt pyssel & grejs jag velat göra det senaste, men verkligen inte haft ork till, kom fram idag. helt plötsligt ville jag göra ALLT.
 
Denna dagen har vart väldigt bra, och annorlunda jämfört med de andra dagarna i livet ;)
Marcus kom hem runt 14. Då bestämde jag mig för att GÅ ner till Stenungsunds "torg" och kolla lite, se om man kanske hittar nån julklapp eller så. och M ville följa med. (Väldigt ovanligt att vi båda går ut & går, så det va kul!), vi trotsade det astråkiga vädret och gick ut & gick helt enkelt. 
 
Väl nere på torget så besökte vi apoteket. Hela hösten har jag vart så SJUKT trött så det finns inte. jag är i vanliga fall ganska trött (lat) ;) person av mig, men i höst har det verkligen vart ovanligt mycket trötthet & seghet, även humöret har vart heeelt kaos så både jag & Marcus har funderat på om det är nån vitaminbrist eller något i kroppen som fattas. Vi frågade på apoteket vad det kunde vara, och hon sa att vi bör gå och kolla upp det. Eftersom det är typ inte alls långt till vårdcentralen, så gick vi dit och kollade mig. Eftersom jag inte är skriven i Stenungsund så kollade hon bara blodtryck eller nått, och det var som det skulle. Men hon tipsade om att dricka blutsaft, som tydligen skall innehålla massa goa grejer som kroppen behöver. (typ järn.) Sagt & gjort, vi köpte blutsaft, och traskade hemåt. FY KATTEN va de smaka. meeeeen, jag tror faktiskt att det gav resultat? (eller så är det inbillning?) Men här har jag suttit & pysslat hela kvällen & vart på gott humör, så jag vet inte vad jag ska tro. Det återstår la att se ;) Tänkte jag kan lägga upp lite bilder på vad jag gjort ikväll :
 
 
Skrev ut bokstäverna & rev ut dem. tycker det blir snyggt & slitet då. sen limmade jag på dem på "vimplarna".
tänker att jag ska hänga upp dem i köksfönstret, då det troligtvis inte blir några julgardiner där eftersom gardinen jag köpte var alldeles för kort. :( 
 
Sen har jag sprayat ett par kottar, som jag fick av mormor, silvergrå. blev riktigt bra, & passar jättefint till ljusfatet(?) jag köpte ute på Hönö Hemtrevnad (tror jag det hette?). Sen passade jag även på att klä om tändstickspaketet i samma mönster som tapeten. Hade ganska mycket tapet över ifrån köket så tänkte att det kan bli lite najs att det matchar här i karlns lägenhet. Eller va tycker ni ? :)
 
 

Nää, nu är det änna dags att gå & lägga sig tycker jag. Det är ju en dag imorgon oxå :) 
Kram & Gonatt.

Kommentarer

  • Martina :) säger:

    Va härlig du är som julpysslar! Ser så fint ut :) tråkigt att inte gardinen inte passa, hoppas du kan hitta på nått med den iaf! Fortsätt blogga!! Puss :D

    2012-11-21 | 06:33:14

Kommentera inlägget här: