rebeckaoskarsson

Nyttig OCH gödig mat/snacks!

Kategori: Allmänt

 
Hej igen!
Igår vad jag och marcus på Les Miserabel,  asså shit pommesfrites! SÅ BRA! Det är en musikal så dom sjunger iprincip igenom hela filmen, vilket kan vara bra att veta innan. Två tjejer smet ut efter halva filmen och man hörde dem viska till varandra " Det var den sämsta filmen jag någonsin sett" haha, troligtvis inte så stora fans av musikaler. 
 
Nåväl, lovade även att jag skulle lägga upp lite bilder + recept till gödiga grejer, so here it comes!
 
Något jag kännt nu när jag ändrat om min kost (vilket är sjukt gött), är att man typ baaaaaara käkar frukt om man ska käka nått sött & gott. Ja älskar frukt, de är inte de, men ja har saknat typ vanlig choklad å annat gött lixom. 
Så härromdan fick jag tag i ett recept från Instagram där jag följer lite fitnesspeople haha. Det är en slags chokladpuddingsvariant, faktiskt god ! värd att testa.
 
1 Äggvita
1/3 Mosad Banan
2 Tsk Kakao
och lite honung.
 
Vispa först äggvitan hårt, (tills det blir massa vitt skum typ!), sen mosar du bananen järnet (så de inte är massa klumpar), och sedan blandar du ihop allting, och toppa med frukt, nötter & kokos t.ex !
 
 
Sen livets grej, : BANANPANNKAKA!
Sååååå himla gott OCH världsnyttigt! 
 
1 Ägg
1/2 Mosad Banan
 
vispa ihop ingredienserna och häll i stekpannan /plättjärnet. Färdigt! Sen värmer du lite hallon, blåbär eller vad du vill ha, i micron,  och lägger det på! SJUKT GOTT, helt självklart värt att testa!!!!!!
 
 
 
Annars för en simpel frukost så är Kvarg + Funlight Strawberry sjukt gött att blanda. Smakar som barnyoghurtar och är helt totalt nyttiga! Bara protein typ. Thumbs up !
 
Nu ska ja göra iordning mej för jag & Martina skall iväg å köra MRL, har aldrig gjort det tidigare men har hört att det ska vara riktigt kul OCH jobbigt, så det ser jag fram emot ! wihi, vi hörs ! puss
 
 
 

Kommentarer

  • Martina säger:

    Roligt att läsa din blogg! Skriver så mkt bra :D
    Kul att träna med dig!! Puss <3

    2013-02-13 | 22:29:19
    Bloggadress: http://meravmartina.blogg.se

Kommentera inlägget här: